torstai 24. huhtikuuta 2014

Masukuvia...

Meillä voidaan paksusti, hyvinkin paksusti :) Tässä pari masukuvaa pääsiäiseltä



Pääsiäisenä meillä kävi myös Antti-poika trimmissä ja lähtötilanne oli melkoisen karvainen...

Antti aka Erimarin Isontalon Antti


Mutta onneksi lopputulema 2,5h työn jälkeen oli jo silmään parempi :D

Ensi viikonloppuna meille tulee trimmiin myös Antin sisko Isla ja veli Kaapo eli Iivana Julma. Kaapon kuvaterveiset olivat sen verran huolestuttavan näköiset että piti oikein erikseen kehottaa tulemaan käsittelyyn

Kaapo ja kummipoika Nuutti <3
Eli kyllä tässä hommia piisaa ja aika menee nopiaan! Ihanaa kevättä kaikille <3



torstai 10. huhtikuuta 2014

Odottavaa kevättä...

Jep, pullat on uunissa :) Kentsun ja Lyylin treffit tuottivat tulosta ja meillä odotetaan Erimarin J-pentuetta syntyväksi viikolla 20.

Lyylihän on oma kasvattini G-pentueesta, Jamin ja Lotan lapsukainen. Lyyli on herttainen ja terävä tyttö joka sulattaa kyllä kaikkien sydämet pentumaisella olemuksellaan. Kuitenkin tämä pieni ja suloinen typykkä on käynyt myös haukkumassa kettua ja ja pöllyyttämässä supia. Kotosalla Lyyli on lasten ehdoton lenkkikaveri joka pitää äiti Lotan ja Elviksen kurissa päsmäröimällä "vanhuksia". Vanhemmat koirat hyväksyvät kyllä Lyyliltä tämän pienen pomotuksen mutta ilmaisevat kyllä välillä neidille että pysyy lestissään :) Ihanaa kun on tällä hetkellä kotona lauma joka tulee niin loistavasti juttuun keskenään. Lyyli on käväissyt vaihtelevalla menestyksellä muutamassa näyttelyssä mutta kovasti ei ole vielä ainakaan innostuttu käymään näytillä. Lyyli on korkeudeltaan 33cm ja painaa noin 6kg joten siro tyttö on kyseessä mutta luustosta löytyy kyllä sopivasti vahvuutta. Hampaat on kaikki suussa ja korvat päässä :)

Kentsu puolestaan asuu Karvahaalarin kennelissä ja onkin ollut kova poika reissaamaan Annin kanssa. Kentsu on jo monen maan valio ja voittaja sekä käyttövalio sekä luonnonluolilta että keinoluolilta. Kaiken kaikkiaan näyttävä ja käyttävä poju. Korkeutta Kentsulla on 35cm.

Kovasti odotan että tästä pentueesta tulee hyväluonteisia ja potentiaalisia parsonin alkuja sekä käyttöön että näyttöön! Jos kiinnostuit niin otahan reippaasti yhteyttä niin keskustellaan lisää :)


maanantai 24. helmikuuta 2014

Vuoden 2014 tuulia...

Viime postauksessa luvattu blogin päivitystiheys ei nyt ihan pitänyt paikkaansa :) Toisaalta eipä täällä nyt mitenkään tapahtumiakaan ole ollut mistä olisi voinut kertoa... Nyt ehkä sitten vähän onkin...

Käväisin viime viikonloppuna Lyylin kanssa pyörähtämässä Jyväskylässä näyttelyssä. Koska minun kroppani oli murjottu lauantaina jefuleirillä uuteen uskoon (lue:rikki) turvauduin lainahandleriin eikä se ollut ollenkaan hassumpi idea! Tiina esitti Lyylin oikein mallikkaasti ja oli kiva itse seurata kehän laidalta Lyylin ryhdikästä menoa. Tuomarin mielestä se oli kuitenkin vain EH:n arvoista sillä Kyproslainen tuomari piti jälleen meidän pikkuneitiä liian pienenä vaikka Lyyli onkin juuri rotumääritelmän ihanteessa ja mitattu on 33cm korkuiseksi. Noh, oli siinä arvostelussa muutakin eli näin se ulkomaan ihme tarinoi Lyylin esiintymisestä:

Jyväskylä KV 23.2.2014 tuomarina Andreou Konstantinos, Kypros

2 year old female. Bit on the small side. Correct expression and ear and eye placement and bite and dentation. Nice elegant neck. Correct front and hind angulations. Would prefer more smooth topline. Cow hocked during movement. Correct coat quality. Correct temperament. EH AVK3

Siinähän se, tuosta takajalkojen liikkeestä olen osittain samaa mieltä. Ne tuppaavat vähän olemaan ahtaat ainakin hitaassa liikkeessä tai kun takajalkojen työskentely on "laiskaa" Parhaiten liike takaa leviää pienessä vedossa joten olisi hyvä jos Lyyli aina vähän vetäisi remmissä :D  No, silmät ja korvat oli siis ainakin paikallaan joten eiköhän me tyydytä toistaiseksi tuohon erittäin hyvään ja aleta suunnittelemaan perheenlisäystä...

Eli Lyylin juoksuja odotellaan kovasti alkavaksi. Laskujeni mukaan ne tulee tässä maaliskuun aikana ja olen valinnut Lyylin sulhaseksi Kentsun. Kovasti meillä jo lapsetkin odottelevat pentuja koska taisin luvata heillekin jotain :) Siitä lisää myöhemmin...

Elvis kävi kauneudenhoidossa eli vuosittainen vanhuksen hampaiden puhdistus ja päähän kasvaneen syylän poisto. Herra on myös pitkästä aikaa rokotettu joten saattaapi olla että Elvis nähdään vielä kevään/kesän aikana näyttelykehässä jos omat kesän peliaikataulut antavat periksi.

Pentujuttuja lisää kunhan neidin juoksut alkavat, Kentsulle sen verran terkkuja että kampaa naamansa tämän neidin vierailua varten :D

Ihanaa kevään odotusta!

ps. Blogilistaa päivitelty. Tourunkulman touhuissa mukana Aku eli Erimarin Geronimo joka kovasti aloittelee agikoiran uraansa vaihtelevalla menestyksellä :D

perjantai 27. joulukuuta 2013

Herranjestas sentään!

Puoli vuotta vierähti niin etten ole blogiin koskenutkaan :) Eipä sillä että meillä olisi mitään kerrottavaakaan ollut mutta kuitenkin.

Läppäri hajosi kesän alussa ja työkoneella ei muka ole saanut päivitettyä blogia. Kuvatkin on kaikki kameralla kun niitäkään ei ole mihinkään saanut siirrettyä ja sitä rataa, ja silkkaa laiskuutta.

Mutta hengissä olemme kaikki. Ihan kotielämää olemme koirien kanssa viettäneet. Mitään emme ole "kerenneet" harrastamaan ja oikeastaan olen irtisanoutunut kaikenlaisista koiratouhuiluista muutenkin. Kasvattamisen lopetuskin on käynyt vakavasti mielessä ja olenkin luopunut kaikkien sijoitusnarttujen omistajuudesta. Jos nyt vielä innostun niin Lyylihän tuossa kotosalla on mutta saapa nähdä. Nyt olen aktivoitunut ainakin sen verran että Lyyli ja Elvis on ilmoitettu pariin näyttelyyn ja jos tästä nyt saisi jostakin aikaa ja kipinää niin Lyylin kanssa varmaan luolailla voitaisiin. Sen verran mukavasti se antoi kyytiä loukutetulle supille kun käytiin kokeilemassa!

I-pentujen elämä on uusissa kodeissaan kesän ja syksyn aikana asettunut mukavasti uomilleen ja Isadora eli Minttu ehti jo starttaamaan näyttelyuransa parsonerkkarissa syksyllä komeasti. Kaapoa ja Anttia on tapailtu säännöllisesti ja Islaakin on tavattu. Muilta on saatu kuulumisia ja valokuvia. Poikien osalta täytyy todeta semmoinen ikävä seikka että koko kolmikko jäi yksipalliseksi eli kellekään pojista ei laskeutunut koskaan toista kivestä mikä oli ainakin minulle kova paikka koska kaikki pojat ovat niin makean näköisiä veijareita että oksat pois omenapiirakasta! Niin mun tuuria, mutta onneksi ei kuitenkaan mitään sen vakavampaa. Terveydellehän se ei ole mitenkään vaarallista ja kaikilta leikataan se toinenkin killutin pois joten se siitä :)

Nyt ei enempää kun en edes jaksa kaikkia mainitsemisen arvoisia asioita muistella puolen vuoden ajalta. Koitan jotain kuvia lisäillä joita tässä on kesän ja syksyn aikana nappailtu kunhan saan kameran ajettua uudelle koneelle sisään.

Ihanaa loppuvuotta jota vielä muutama päivä on jäljellä ja koitan tästä aktivoitua bloginkin suhteen ensi vuonna :)

Antti poika kesällä

Lola

Lyyli ja Lola leikkimässä

Lyyli tähyilee
Lyyli ja Lotta kesällä mökillä

Äiti ja tytär uimahulluina
Vanha herra Elvis vesipetona
Kaapo heinäkuussa 2013
 Ja sitten kasvateilta tulleita joulukortteja :)

Toivo

Lola ja Sara

Chili ja Minttu

Bea sulattelee kinkkua :)

Aku tonttu

Reko

Antti ja Alma

perjantai 10. toukokuuta 2013

Onnea Elvis 10v!

Tänään 10.5 Elvis täyttää pyöreät 10v! Ihana mussukkani Elvis <3 Onnittelut myös muille Karvahaalarin E-pennuille ja Elmalle pilven reunalle <3






Pennuillakin on kaikilla uudet kodit. Eilen lähti Isadora "Minttu" Chilin kanssa kotiin Sussun ja Nikon luo, Isontalon Antti "Antti" muutti Hervantaan kääpiösnautseritytön kaveriksi ja Indiana Jones "Sir Viljo" parsontyttelin pikkuveikaksi Poriin. Sunnuntaina Iivana Julma muuttaa Nurmijärvelle siskoni hellään huomaan ja viimeiset tytöt viikon päästä Viljakkalaan ja Helsinkiin. Niin ne vaan lennähtää pesästä taas nämäkin pallerot <3 Onnea kaikille matkaan ja tsemppiä uusiin koteihin!


maanantai 29. huhtikuuta 2013

Eka ulkoilu ja sirutuskin tehty :D

Vauhti kiihtyy päivittäin! Eilen käytiin ekaa kertaa Sussun ja Nikon avustuksella tarhassa ulkoilemassa ja tänään käytiin eläinlääkärillä sirutuksessa. Kaikki olivat oikein reippaita, Antti ja Isadora ainoat joita ei sirutus edes itkettänyt <3 Sikaniskat <3
Tässä kuitenkin tunnelmia eilisestä ulkoilusta

Erimarin Isontalon Antti ja Erimarin Iivana Julma
Erimarin Isontalon Antti
Erimarin Iivana Julma
Villen ja Miran prinsessa Erimarin Illusia
Erimarin Indiana Jones
Erimarin Indiana Jones
Sussun ja Nikon nuorimmainen, Erimarin Isadora
Isadora tarkkana
Erimarin Isla sai kodin Lauran ja Aleksin sekä koirakavereiden luota :)
Isla ja kevään tuoksut
Hmmm... mitäs täällä on?
Söpis Iivana
Maitobaari mallia ulkoruokinta :D
Tytöillä siis kaikilla omat ihmiset mutta pojat vielä etsivät sitä oikeaa kotia. Otahan yhteyttä jos kaipaat koirakaveria sillä näissä pojissa on sitä jotakin :D

maanantai 22. huhtikuuta 2013

Ristiäiset on vietetty :)

Pennuilla menee hienosti! Kovin on mukava sakki ja mielestäni melko rauhallista porukkaa jos nyt parsonpennuista niin voi sanoa :) Chili selkeästi jo vieroittaa pentuja tissittelystä ja olisi varmaakin jo ihan valmis palaamaan omaan kotiinsa. Raukka ei vaan taida tietää että "joutuu" ottamaan yhden tytöntyllerön mukaansa kun luovutusaika saapuu.

Chilin mukana Sussun ja Nikon luo muuttaa tyttö nro 3 joka eilen Sussun kanssa pitkän harkinnan jälkeen nimettiin Erimarin Isadoraksi <3 Tyttö nro2 josta tuli Erimarin Illusia, muuttaa Miran ja Villen silmäteräksi Helsinkiin. Laura ja Aleksi sekä heidän koiralaumansa Viljakkalassa saavat toivottaa tervetulleeksi tytön nro 1 joka tulevaisuudessa tunnetaan nimellä Erimarin Isla.

Eli kaikilla tytöillä on omat ihmiset, pojilla vielä koti hakusessa. Itse pitäisin yhden pojan jos meillä ei olisi tuota Elvistä täällä kotona. Yksi uros riittää meidän taloudessa ja koska Elvis oli niin monta vuotta Elman tassun alla saa Elvis nyt nauttia elämästään rauhassa talouden itseoikeutettuna kuninkaana :D

Tähän ei ole nyt uusia kuvia laittaa koska kaikki kuvat ovat joko nukkumakuvia tai sitten pentujen vauhti on niin kova ettei niistä kummoisia kuvia saa. Mutta eiköhän tässä vielä kuvasaastettakin ole lähiaikoina luvassa...

Rohkeasti vaan kyselyä tulemaan jos sylissäsi olisi parsonpojan kokoinen rako. Mari 040 7453390